ΕΝΑΣ ΧΩΡΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ ΑΠΟΨΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ
ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΕ4 ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ
ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΧΡΗΣΤΟ ΓΚΟΤΖΑΡΙΔΗ

Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου 2009

Το «κάτι» του συνάδελφου Α. Κασσέτα

Το εκπαιδευτικό υλικό για το οποίο γίνεται λόγος στη συνέχεια του άρθρου βρίσκεται στη διάθεση όσων συναδέλφων το επιθυμούν, αρκεί να το αναζητήσουν από τους υπ. των ΕΚΦΕ.

Πριν μερικές μέρες έλαβα ένα mail από τον εκλεκτό συνάδελφο Α. Κασσέτα που μου ζητούσε τη ταχυδρομική μου δ/νση προκειμένου να μου στείλει «κάτι», «αυτό το κάτι που προσφέρεται δωρεάν και θα ενδιαφέρει όλους τους διδάσκοντες Φυσική».
Πράγματι χθες έλαβα αυτό το «κάτι» που είναι παρουσιάσεις ppt οι οποίες ουσιαστικά περιέχουν οργάνωση γνώσεων ή σχέδια μαθήματος (υπό την ευρεία έννοια) για τα μαθήματα της Φυσικής της Β΄ & Γ’ Γυμνασίου.
Ως ελάχιστη υποχρέωση απέναντι στο κόπο (πνευματικό και υλικό) του συναδέλφου, και ως ένδειξη αναγνώρισης της σημαντικής προσπάθειάς του στο χώρο μας, θα ήθελα να καταθέσω μία πρώτη κριτική για το «κάτι» (εξακολουθώ να αναρωτιέμαι γιατί το υλικό περιγράφεται ως «κάτι») που έλαβα.

Ως μία πρώτη γενική παρατήρηση θα έλεγα ότι κάθε βοήθεια για να ......ανεβεί ο συνάδελφος της τάξης το......Γολγοθά της Φυσικής του Γυμνασίου είναι καλοδεχούμενη. Και είναι γεγονός ότι το συγκεκριμένο υλικό παρέχει αρκετά στοιχεία, εικόνες και ενδιαφέρουσες πληροφορίες ώστε να ενισχύσει την καθημερινή διδακτική πρακτική. Εδώ θα πρέπει να τονίσω ότι τα ppt δεν είναι «κλειδωμένα» που σημαίνει ότι ο κάθε συνάδελφος που θα αποφασίσει να τα χρησιμοποιήσει μπορεί να προσθέσει ή να αφαιρέσει (μάλλον να αφαιρέσει) πληροφορίες.θα ήθελα επίσης να τονίσω ότι ένας μικρός αριθμός τριών ή τεσσάρων διαφανειών μπορεί να αποτελέσει το υλικό μιας διδακτικής ώρας, αφού ο συνάδελφος έχει επιλέξει τις απαραίτητες και μόνο γνώσεις για να ολοκληρωθεί το καθε θέμα.

Σχετικά με το κεφάλαιο της Θερμότητας (το οποίο μας ενδιαφέρει άμεσα) που παρουσιάζεται στο 6ο ppt του υλικού της Β’ Γυμνασίου, έχει αρκετές πληροφορίες συμπληρωματικές ή ενισχυτικές προς το βιβλίο, αρκετές εικόνες-φωτογραφίες και γενικά η παρουσίασή του μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά προς το σχεδιασμό που συζητήσαμε πρόσφατα στις συναντήσεις μας.

Μελετώντας όμως τα κεφάλαια της κίνησης, των δυνάμεων και της ενέργειας, οφείλω να παρατηρήσω ότι διατυπώνονται με αυστηρή επιστημονική συνέπεια και δεν επιδέχονται κανένα......ψεγάδι ως προς την επιστημονική τους ορθότητα, εξακολουθώ όμως να έχω ζωηρές αμφιβολίες κατά πόσο αυτές οι γνώσεις και οι συλλογισμοί και τα συμπεράσματα μπορεί να ενδιαφέρουν δεκατετράχρονα και δεκαπεντάχρονα παιδιά.

Προσωπικά δεν θα επέλεγα μία τέτοια διδακτική προσέγγιση για τα μαθήματα αυτά, άλλωστε το επιχειρούμε πολλά χρόνια τώρα με…….αναμφισβήτητη αποτυχία.

Ίσως ήλθε ο καιρός να συζητήσουμε σοβαρά και αποδεσμευμένοι από τον σκληρό πυρήνα των πιστεύω που έχουμε διαμορφώσει τόσα χρόνια έχοντας προσηλωμένο το βλέμμα προς τις πανελλήνιες εξετάσεις.

Ίσως ήλθε ο καιρός να μιλήσουμε στα παιδιά για Φυσική και γενικά για Φυσικές επιστήμες με τη γλώσσα των παιδιών, να τους κεντρίσουμε το ενδιαφέρον, να τα φέρουμε κοντά μας, εεεεε και μετά τους παρουσιάζουμε και την αυστηρώς επιστημονική άποψη των πραγμάτων.


Σημείωση: Το ίδιο υλικό όμως βρίσκεται σχεδόν εξ ολοκλήρου και στην ιστοσελίδα του Α. Κασσέτα στην ηλεκτρονική δ/νση: http://users.sch.gr/kassetas και ίσως να αρκούσε μία απλή υπόμνηση από τον συγγραφέα για επίσκεψη στη σελίδα του, πάντως σε κάθε περίπτωση τον ευχαριστώ για τον κόπο του και ήδη βρίσκεται στα χέρια του το υλικό που οργανώθηκε και θα παρουσιαστεί εφέτος στη Γ Γυμνασίου στα σχολεία μας.

αναγνωστες

 

Copyright © 2009 by ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ Φ.E. ΣTA ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ

Template by Blogger Templates | Powered by Blogger