ΕΝΑΣ ΧΩΡΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ ΑΠΟΨΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ
ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΕ4 ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ
ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΧΡΗΣΤΟ ΓΚΟΤΖΑΡΙΔΗ

Κυριακή, 18 Οκτωβρίου 2015

ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΓΕΛ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ

ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΥΛΗΣ ΠΕ4 ΤΗΣ Γ' ΓΕΛ H αρχή της χρονιάς βρίσκει τους μαθητές της Γ΄ Ημερησίου Λυκείου (και Δ΄ Εσπερινού) καθώς και τους μαθητές της Γ΄ τάξης του ΕΠΑ.Λ. με αναπάντητα ερωτήματα και τους διδάσκοντες σε αδυναμία του «τι θα διδάξουν ή/και πως θα το διδάξουν». 1. Δεν έχουν μέχρι και σήμερα αποσταλεί οι οδηγίες διδασκαλίας και διαχείρισης της ύλης στα μαθήματα: Φυσική, Χημεία Προσανατολισμού & Βιολογία Γενικής για τα οποία έχουμε σημαντικές αλλαγές στην εξεταστέα ύλη σε σχέση με πέρσι (αφορά και την κατανομή των διδακτικών ωρών ανά παράγραφο και Κεφάλαιο που είναι ζωτικής σημασίας για την ορθή διδασκαλία των μαθημάτων). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να συναντούν δυσκολίες οι διδάσκοντες που ξεκινήσουν τα μαθήματα στη Γ΄ Λυκείου και να χάνεται πιθανόν χρόνος άσκοπος σε ύλη που δεν θα αντιστοιχεί σε αυτήν που θα ανακοινωθεί μετά (;). 2. Δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί (όπως έπρεπε να είχε γίνει από τον περασμένο Ιούνιο, σύμφωνα με την πρόβλεψη του Νόμου) ο τρόπος υπολογισμού των συνολικών μορίων των μαθητών της τελευταίας τάξης των ΓΕ.Λ. για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση όπου θα απαντηθεί και το ερώτημα αν και πόσο θα μετρήσει ο βαθμός του σχολείου στην εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (έχουν προσδιοριστεί τα επιστημονικά πεδία με τις σχολές και τα μαθήματα βαρύτητας με τους συντελεστές τους) . 3. Να διευκρινιστεί σε ποια ύλη θα εξεταστούν όσοι φετινοί απόφοιτοι θα επιλέξουν να εξεταστούν με το προηγούμενο σύστημα καθώς και ποιο ποσοστό θέσεων των σχολών θα διεκδικήσουν. Πρέπει ακόμη να ξεκαθαρίσει το τοπίο για τους μαθητές που σκέφτονται να ξαναδώσουν εξετάσεις, καθώς δεν γνωρίζουν για ποιο ποσοστό των θέσεων θα διαγωνιστούν όσοι προσπαθήσουν ξανά με το παλαιό σύστημα και δεν γνωρίζουν αν θα ισχύσει η κατηγορία του 10%, δηλαδή η υποβολή μηχανογραφικού χωρίς συμμετοχή στις εξετάσεις. ΦΥΣΙΚΗ Αφού αφαιρέθηκε ο Ηλεκτρομαγνητισμός από τη Β' ΓΕΛ αφαιρέθηκε και ο ηλεκτρομαγνητισμός από τη Γ' ΓΕΛ («Ηλεκτρικών Ταλαντώσεων» και το «Ηλεκτρομαγνητικό Κύμα»). ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Για το ελληνικό σχολείο δεν υπάρχει η ...μισή σύγχρονη Φυσική με τις εφαρμογές της!!!!!!!!! Το ΙΕΠ στην ύλη της Φυσικής Γ Λυκείου προσανατολισμού προσέθεσε για αντιστάθμιση ωρών του ηλεκτρομαγνητισμού το κεφ. «Ρευστά σε κίνηση». Η συγκεκριμένη επιλογή στερείται λογικής καθώς οι έννοιες του εν λόγω κεφαλαίου δεν έχουν διαπραγματευτεί σε άλλη τάξη ή είναι άγνωστες σε μεγάλο βαθμό για τους μαθητές με τον τρόπο που θα χρησιμοποιηθούν (αυτό δεν θα ήταν πρόβλημα αν δεν υπήρχαν στο τέλος οι Πανελλαδικές εξετάσεις) Επίσης στη περίπτωση που από παραδρομή δοθεί κάτι πέρα από τα απλοϊκά θέματα τα μαθηματικά «εργαλεία» που είναι απαραίτητα για την κατανόηση και τη λύση είναι άγνωστα στους μαθητές του Λυκείου. ΑΠΟ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ Η ύλη που αφαιρέθηκε αντιστοιχεί σε κάτι λιγότερο από ένα μήνα διδασκαλίας. Η επιλογή για διδασκαλία των ρευστών θα πρέπει να έχει λίγο μικρότερη έκταση και να τονιστεί ότι θα επανέλθουμε στο κεφάλαιο προς το τέλος ελπίζοντας ότι μέχρι τότε θα έχει διαμορφωθεί σε πανελλήνια κλίμακα μία εικόνα του είδους και του ύφους των θεμάτων-ασκήσεων που θα διαπραγματευτούμε. ΧΗΜΕΙΑ Στην Γ' ΓΕΛ μεταφέρθηκε η ύλη της Β' ΓΕΛ κατ. με προσθήκη μίας ώρας εβδομαδιαία. Η προσθήκη αυτή ισοδυναμεί με 20 ως 22 ώρες ετησίως. Αν για κάποιο λόγο χαθούν μία ή δύο εβδομάδες διδασκαλίας, θα υπάρξει πρόβλημα στην ολοκλήρωση της ύλης με όλες τις λεπτομέρειες. Η οξεοδοαναγωγή όχι περισσότερο από 8-9 ώρες (τρεις εβδομάδες). και να ελεγχθεί η έκταση της θερμοχημείας αλλά κυρίως της χημικής ισορροπίας (δεδομένου ότι η τεχνική στην επίλυση είναι κοινή με την ιοντική ισορροπία). ΒΙΟΛΟΓΙΑ Οι διαθέσιμες ώρες αρκούν για τη διεξοδική κάλυψη της ύλης (αν και προστέθηκαν παράγραφοι) ΓΙΑ ΤΗΝ Α' ΓΕΛ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ Η ΥΛΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗ Δ/ΝΣΗ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΥΛΗΣ ΠΕ4 ΤΗΣ Γ' ΓΕΛ H αρχή της χρονιάς βρίσκει τους μαθητές της Γ΄ Ημερησίου Λυκείου (και Δ΄ Εσπερινού) καθώς και τους μαθητές της Γ΄ τάξης του ΕΠΑ.Λ. με αναπάντητα ερωτήματα και τους διδάσκοντες σε αδυναμία του «τι θα διδάξουν ή/και πως θα το διδάξουν». 1. Δεν έχουν μέχρι και σήμερα αποσταλεί οι οδηγίες διδασκαλίας και διαχείρισης της ύλης στα μαθήματα: Φυσική, Χημεία Προσανατολισμού & Βιολογία Γενικής για τα οποία έχουμε σημαντικές αλλαγές στην εξεταστέα ύλη σε σχέση με πέρσι (αφορά και την κατανομή των διδακτικών ωρών ανά παράγραφο και Κεφάλαιο που είναι ζωτικής σημασίας για την ορθή διδασκαλία των μαθημάτων). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να συναντούν δυσκολίες οι διδάσκοντες που ξεκινήσουν τα μαθήματα στη Γ΄ Λυκείου και να χάνεται πιθανόν χρόνος άσκοπος σε ύλη που δεν θα αντιστοιχεί σε αυτήν που θα ανακοινωθεί μετά (;). 2. Δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί (όπως έπρεπε να είχε γίνει από τον περασμένο Ιούνιο, σύμφωνα με την πρόβλεψη του Νόμου) ο τρόπος υπολογισμού των συνολικών μορίων των μαθητών της τελευταίας τάξης των ΓΕ.Λ. για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση όπου θα απαντηθεί και το ερώτημα αν και πόσο θα μετρήσει ο βαθμός του σχολείου στην εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (έχουν προσδιοριστεί τα επιστημονικά πεδία με τις σχολές και τα μαθήματα βαρύτητας με τους συντελεστές τους) . 3. Να διευκρινιστεί σε ποια ύλη θα εξεταστούν όσοι φετινοί απόφοιτοι θα επιλέξουν να εξεταστούν με το προηγούμενο σύστημα καθώς και ποιο ποσοστό θέσεων των σχολών θα διεκδικήσουν. Πρέπει ακόμη να ξεκαθαρίσει το τοπίο για τους μαθητές που σκέφτονται να ξαναδώσουν εξετάσεις, καθώς δεν γνωρίζουν για ποιο ποσοστό των θέσεων θα διαγωνιστούν όσοι προσπαθήσουν ξανά με το παλαιό σύστημα και δεν γνωρίζουν αν θα ισχύσει η κατηγορία του 10%, δηλαδή η υποβολή μηχανογραφικού χωρίς συμμετοχή στις εξετάσεις. ΦΥΣΙΚΗ Αφού αφαιρέθηκε ο Ηλεκτρομαγνητισμός από τη Β' ΓΕΛ αφαιρέθηκε και ο ηλεκτρομαγνητισμός από τη Γ' ΓΕΛ («Ηλεκτρικών Ταλαντώσεων» και το «Ηλεκτρομαγνητικό Κύμα»). ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Για το ελληνικό σχολείο δεν υπάρχει η ...μισή σύγχρονη Φυσική με τις εφαρμογές της!!!!!!!!! Το ΙΕΠ στην ύλη της Φυσικής Γ Λυκείου προσανατολισμού προσέθεσε για αντιστάθμιση ωρών του ηλεκτρομαγνητισμού το κεφ. «Ρευστά σε κίνηση». Η συγκεκριμένη επιλογή στερείται λογικής καθώς οι έννοιες του εν λόγω κεφαλαίου δεν έχουν διαπραγματευτεί σε άλλη τάξη ή είναι άγνωστες σε μεγάλο βαθμό για τους μαθητές με τον τρόπο που θα χρησιμοποιηθούν (αυτό δεν θα ήταν πρόβλημα αν δεν υπήρχαν στο τέλος οι Πανελλαδικές εξετάσεις) Επίσης στη περίπτωση που από παραδρομή δοθεί κάτι πέρα από τα απλοϊκά θέματα τα μαθηματικά «εργαλεία» που είναι απαραίτητα για την κατανόηση και τη λύση είναι άγνωστα στους μαθητές του Λυκείου. ΑΠΟ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ Η ύλη που αφαιρέθηκε αντιστοιχεί σε κάτι λιγότερο από ένα μήνα διδασκαλίας. Η επιλογή για διδασκαλία των ρευστών θα πρέπει να έχει λίγο μικρότερη έκταση και να τονιστεί ότι θα επανέλθουμε στο κεφάλαιο προς το τέλος ελπίζοντας ότι μέχρι τότε θα έχει διαμορφωθεί σε πανελλήνια κλίμακα μία εικόνα του είδους και του ύφους των θεμάτων-ασκήσεων που θα διαπραγματευτούμε. ΧΗΜΕΙΑ Στην Γ' ΓΕΛ μεταφέρθηκε η ύλη της Β' ΓΕΛ κατ. με προσθήκη μίας ώρας εβδομαδιαία. Η προσθήκη αυτή ισοδυναμεί με 20 ως 22 ώρες ετησίως. Αν για κάποιο λόγο χαθούν μία ή δύο εβδομάδες διδασκαλίας, θα υπάρξει πρόβλημα στην ολοκλήρωση της ύλης με όλες τις λεπτομέρειες. Η οξεοδοαναγωγή όχι περισσότερο από 8-9 ώρες (τρεις εβδομάδες). και να ελεγχθεί η έκταση της θερμοχημείας αλλά κυρίως της χημικής ισορροπίας (δεδομένου ότι η τεχνική στην επίλυση είναι κοινή με την ιοντική ισορροπία). ΒΙΟΛΟΓΙΑ Οι διαθέσιμες ώρες αρκούν για τη διεξοδική κάλυψη της ύλης (αν και προστέθηκαν παράγραφοι) ΓΙΑ ΤΗΝ Α' ΓΕΛ ΤΗΝ ΥΛΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ

αναγνωστες

 

Copyright © 2009 by ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ Φ.E. ΣTA ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ

Template by Blogger Templates | Powered by Blogger