ΕΝΑΣ ΧΩΡΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ ΑΠΟΨΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ
ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΕ4 ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ
ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΧΡΗΣΤΟ ΓΚΟΤΖΑΡΙΔΗ

Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015

"ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ"


Αγαπητοί συνάδελφοι Σας εύχομαι καλή σχολική χρονιά με υγεία και κάθε προσωπική επιτυχία. Επειδή η πρώτη μας συνάντηση δεν προβλέπεται να γίνει πριν το τέλος του Σεπτεμβρίου, και με την αρχή των μαθημάτων επείγει μία υπενθύμιση, σας παρακαλώ να διαβάσετε το κείμενο που ακολουθεί και, αν υπάρχουν ερωτήσεις επικοινωνήστε μαζί μου. Πάρα πολλές φορές έχουμε συζητήσει, είτε σε κατ΄ ιδίαν συζητήσεις, είτε σε επιμορφωτικές συναντήσεις, το πρόβλημα του "καθορισμού των υποχρεώσεών μας αλλά και των απαιτήσεών μας" από τους μαθητές. Το θέμα αυτό το συναντάμε στη βιβλιογραφία με τον όρο "συμβόλαιο της τάξης". Όπως έχετε αντιληφθεί και γνωρίζετε, ο καθορισμός κανόνων συμπεριφοράς στη τάξη, η διαδικασία της διδασκαλίας, η συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα, οι κανόνες αξιολόγησης των μαθητών, είναι ουσιαστικοί παράγοντες για την ομαλή εξέλιξη των μαθημάτων κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς. Η συζήτηση αυτή με τους μαθητές μας ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ την πρώτη ή τις πρώτες ώρες εισόδου μας στο κάθε τμήμα, να συν-αποφασίζονται οι κανόνες και να συμφωνούν ρητά όλα τα μέλη της τάξης. Δυστυχώς η περσινή χρονιά ανέδειξε απρόσμενα πολλές "διαφωνίες" σε ανάλογα θέματα μεταξύ συναδέλφων, μαθητών και γονέων με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν δυσάρεστες καταστάσεις. Για να αποφύγουμε ανάλογες καταστάσεις και φέτος σας προτείνω να μελετήσετε το σύντομο υλικό (από το Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης) που θα βρείτε ανεβασμένο εδώ https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxzY2llbmNldGhyYWNlc2l0ZWdvdHphcmlkaXN8Z3g6MzIyMWEwMDgyODhmNjYxZQ και ένα κατατοπιστικό άρθρο εδώ https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxzY2llbmNldGhyYWNlc2l0ZWdvdHphcmlkaXN8Z3g6MTJkNGNjMjg2MzIzY2QxNw ή να κάνετε την προσωπική σας αναζήτηση στο διαδίκτυο για περισσότερες πληροφορίες. Σε κάθε περίπτωση μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μου για διευκρινήσεις. Το υλικό αυτό θα πρέπει να προτείνεται από εσάς αλλά και από το σχολείο και στους αναπληρωτές συναδέλφους που θα έλθουν σύντομα στα σχολεία σας. ΠΡΟΣΟΧΗ: Στο θεωρητικό πλαίσιο αναφέρονται ελάχιστα για την αξιολόγηση των μαθητών και τους κανόνες που ο κάθε εκπαιδευτικός χρησιμοποιεί για να αξιολογήσει. Όμως το θέμα είναι εξαιρετικά σημαντικό από πρακτική άποψη, και θα πρέπει να το συμπεριλάβετε στις διεργασίες θέσπισης του συμβολαίου τάξης. Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να θέσετε ρητά και σαφώς τα κριτήρια που επιλέγετε για την εξαγωγή του βαθμού τριμήνου ή τετραμήνου ώστε να μη δημιουργούνται τριβές και παρανοήσεις. Για παράδειγμα θα πρέπει να προτείνετε και να συν-αποφασίστε τη σπουδαιότητα της καθημερινής συμμετοχής στο μάθημα, της συνεργασίας και υποστήριξης των συμμαθητών κτλ. και να φροντίσετε να διαλυθεί η εντύπωση ότι ο βαθμός εξαρτάται μονοσήμαντα από την επίδοση στο διαγώνισμα τριμήνου. Στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνηση.

αναγνωστες

 

Copyright © 2009 by ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ Φ.E. ΣTA ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ

Template by Blogger Templates | Powered by Blogger