ΕΝΑΣ ΧΩΡΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ ΑΠΟΨΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ
ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΕ4 ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ
ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΧΡΗΣΤΟ ΓΚΟΤΖΑΡΙΔΗ

Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2013

ΦΥΣΙΚΗ Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


Κατ' αρχήν σας εύχομαι καλή σχολική χρονιά, υγεία και δύναμη. Μέχρι σήμερα δεν έχουν εκδοθεί οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος της Φυσικής της Α' Γυμνασίου. Για να καλυφτεί το κενό και μέχρι να υπάρξουν οι οριστικές αποφάσεις από την κεντρική υπηρεσία, σας προτείνω να διαχειριστούμε τις διδακτικές ώρες ως εξής:

 1η δ.ω. Γνωριμία με τους μαθητές, συζήτηση για τις εντυπώσεις τους για το μάθημα της Φυσικής από το Δημοτικό σχολείο. "Πώς θα ήθελαν να είναι το μάθημα της Φυσικής στο Γυμνάσιο".

2η δ.ω. Επίσκεψη στο εργαστήριο Φ.Ε. Για τα σχολεία που υπάρχει οργανωμένο εργαστήριο Φ.Ε. η διαχείριση αυτής της διδακτικής ώρας μπορεί να εξελιχθεί όπως ενδεικτικά παρουσιάζεται στις εργαστηριακές σημειώσεις του ΕΚΦΕ Κομοτηνής που βρίσκονται στο site μας (https://sites.google.com/site/sciencethracesitegotzaridis/) στην ανάρτηση με τους εργαστηριακούς οδηγούς του ΕΚΦΕ. Για τα σχολεία με χώρο αποθήκευσης εργαστηριακού υλικού, θα μπορούσε να οργανωθούν ομάδες μαθητών που θα βοηθήσουν τον/την συνάδελφο στη διευθέτηση του αποθηκευτικού χώρου, ή ανακατανομή υλικού, ή καθαρισμό υλικού, ή επιλογή κατάλληλου υλικού κτλ. Στόχος και σε αυτή την περίπτωση είναι η ενεργός εμπλοκή των μαθητών με τα εργαστηριακά όργανα, την ονομασία τους και τον τρόπο διχείρισής τους.

 3η.δ.ω Κανόνες ασφαλείας στο εργαστήριο Φ.Ε. Ενδεικτικά προτείνεται να προσεγγιστεί το μάθημα όπως φαίνεται στον εργαστηριακό οδηγό της Β' Γυμνασίου ( Εισαγωγή παράγραφος μέτρα ασφαλείας στο εργαστήριο). Είναι σκόπιμο να ζητηθεί από τους μικρούς μαθητές να σχολιάσουν πιθανές αστοχίες που έγιναν στο δημοτικό τους σχολείο, ή να σχεδιάσουν πόστερ με τις οδηγίες ασφαλείας που θα αναρτηθούν στο χώρο του εργαστηρίου.

4η δ.ω. Πείραμα και θεωρία. ενδεικτικά προτείνεται να προσεγγιστεί το μάθημα όπως φαίνεται στον εργαστηριακό οδηγό της Β' Γυμνασίου (Εισαγωγή παράγραφος πείραμα και θεωρία). Θα ήταν σκόπιμο να εμπλουτιστεί το μάθημα και με κάποιο πείραμα επίδειξης.

5η δ.ω. Μετρήσεις. Ενδεικτικά προτείνεται να προσεγγιστεί το μάθημα όπως φαίνεται στους εργαστηριακούς οδηγούς του ΕΚΦΕ Κομοτηνής που βρίσκονται site και στην ηλεκτρονική δ/νση: https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxzY2llbmNldGhyYWNlc2l0ZWdvdHphcmlkaXN8Z3g6NTczZDdkMzFlZmMwMGE2Zg

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε κάθε περίπτωση θα ήταν σκόπιμο να αποφύγουμε την αναφορά σε μονάδες μέτρησης με τα πολλαπλάσια και υποπολλαπλάσιά τους και με τις μετατροπές τους.

αναγνωστες

 

Copyright © 2009 by ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ Φ.E. ΣTA ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ

Template by Blogger Templates | Powered by Blogger