Αγαπητοί συνάδελφοι
Όπως αναφέρεται στις οδηγίες 97363/Γ2/30-8-11, τις οποίες έχουμε συζητήσει στις συναντήσεις μας, θα πρέπει να γίνει προσπάθεια από όλους μας να παρουσιαστούν, να αναδειχθούν και να συζητηθούν οι έννοιες της Φυσικής που περιλαμβάνονται στη διδακτέα ύλη, με τρόπο που να δίνει έμφαση στην εννοιολογική διάσταση με "λελογισμένη χρήση" του μαθηματικού λογισμού. Αντίθετα προτείνεται: "οι θεματικές-εννοιολογικές ενότητες να συνοδεύονται από εργαστηριακές δραστηριότητες, ή και με προσομοιώσεις Η/Υ".
Με βάση τις παραπάνω οδηγίες και την επισήμανση ότι οι οδηγίες προτείνουν να μη διδαχθεί το θέμα της ισορροπίας δυνάμεων και της διανυσματικής μελέτης του 2ου Νόμου του Νεύτωνα, θέματα που αποτελούσαν σημαντικό σημείο της διδακτικής μας πρακτικής τα προηγούμενα χρόνια,
Σας προτείνω μία διδακτική προσέγγιση για να ξεπεραστεί η προηγούμενη πρακτική και να "συμφωνήσει" με τις τρέχουσες οδηγίες διδασκαλίας. Η διδακτική προσέγγιση αποτυπώνεται σε ένα εκπαιδευτικό σενάριο το οποίο θα βρείτε εδώ.
Όπως αναφέρεται στις οδηγίες 97363/Γ2/30-8-11, τις οποίες έχουμε συζητήσει στις συναντήσεις μας, θα πρέπει να γίνει προσπάθεια από όλους μας να παρουσιαστούν, να αναδειχθούν και να συζητηθούν οι έννοιες της Φυσικής που περιλαμβάνονται στη διδακτέα ύλη, με τρόπο που να δίνει έμφαση στην εννοιολογική διάσταση με "λελογισμένη χρήση" του μαθηματικού λογισμού. Αντίθετα προτείνεται: "οι θεματικές-εννοιολογικές ενότητες να συνοδεύονται από εργαστηριακές δραστηριότητες, ή και με προσομοιώσεις Η/Υ".
Με βάση τις παραπάνω οδηγίες και την επισήμανση ότι οι οδηγίες προτείνουν να μη διδαχθεί το θέμα της ισορροπίας δυνάμεων και της διανυσματικής μελέτης του 2ου Νόμου του Νεύτωνα, θέματα που αποτελούσαν σημαντικό σημείο της διδακτικής μας πρακτικής τα προηγούμενα χρόνια,
Σας προτείνω μία διδακτική προσέγγιση για να ξεπεραστεί η προηγούμενη πρακτική και να "συμφωνήσει" με τις τρέχουσες οδηγίες διδασκαλίας. Η διδακτική προσέγγιση αποτυπώνεται σε ένα εκπαιδευτικό σενάριο το οποίο θα βρείτε εδώ.