ΕΝΑΣ ΧΩΡΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ ΑΠΟΨΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ
ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΕ4 ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ
ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΧΡΗΣΤΟ ΓΚΟΤΖΑΡΙΔΗ

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2010

ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Αγαπητοί συνάδελφοι όπως γνωρίζετε τη τρέχουσα χρονιά έχει γίνει μία σχετική τροποποίση της διδακτέας ύλης της Βιολογίας της Γ' Λυκείου Γεν. Παιδείας.

1. Οι ασκήσεις 1 (σελ.81) και 3 (σελ. 82) πρέπει να παραληφθούν γιατί αναφέρονται στην παράγραφο 2.2.3. (η έννοια της παραγωγικότητας) που έχει αφαιρεθεί από την ύλη. Στη περιοχή ευθύνης μου, όλως τυχαίως διαπίστωσα ότι κάποιοι συνάδελφοι στη πορεία της διδασκαλίας έχουν προτείνει και την άσκηση 1.Για να αποφεύγονται ανάλογα φαινόμενα, ίσως θα ήταν σκόπιμο να δοθεί κεντρικά η οδηγία.
2. Στο βιβλίο του καθηγητή (σελ. 126) στην απάντηση της ερώτησης 7 του 3ου κεφ. (εξέλιξη) στην 1η παράγραφο της θεωρίας του Λαμαρκ πρέπει να αντικατασταθεί από τη φράση "οι πεταλούδες με πτέρυγες μαύρου χρώματος δημιουργήθηκαν....." η λέξη "μαύρου" με τη λέξη "ανοιχτού" χρώματος. Αν δεν γίνει η αλλαγή ουσιαστικά..ανατρέπεται η θεωρία.

ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Π.Ι.

Αγαπητέ κ. Γκοτζαρίδη, καλή σας ημέρα

Διαβάσαμε με προσοχή το μήνυμά σας και θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τα ακόλουθα: στα πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του γραφείου μας περιλαμβάνεται ο καθορισμός της διδακτέας - εξεταστέας ύλης για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και όχι ο προσδιορισμός των ερωτήσεων – προβλημάτων που μπορεί να τη συνοδεύουν και τα οποία, άλλωστε, ενδεικτικά παρατίθενται στο σχολικό εγχειρίδιο. Οι ερωτήσεις και τα προβλήματα που δίνονται στους μαθητές, επιλέγονται από τους εκπαιδευτικούς και θα πρέπει να αντιστοιχούν στην οριζόμενη, κάθε φορά, διδακτέα ύλη. Με βάση αυτό οι δύο ασκήσεις που αναφέρετε (άσκηση 1 σελ. 81 και άσκηση 3 σελ. 82) σχετίζονται με την έννοια της παραγωγικότητας η οποία για την σχολική περίοδο 2009-2010 είναι εκτός εξεταστέας ύλης. Επομένως είναι αυτονόητο ότι εξαιρούνται από τη διδασκαλία.

Σε ό,τι αφορά τη 2η παρατήρησή σας σχετικά με την απάντηση της ερώτησης 7 του 3ου κεφαλαίου που περιέχεται στο βιβλίου του καθηγητή (σελ. 126), θα θέλαμε να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τη θεωρία του Λαμάρκ τόσο οι ανοιχτόχρωμες όσο και οι σκουρόχρωμες πεταλούδες δημιουργήθηκαν μέσω κάποιας εσωτερικής δύναμης ή της αρχής χρήσης – αχρησίας. Η ταξινομική ομάδα των πεταλούδων είναι αυτή που, σύμφωνα με τη θεωρία του Λαμάρκ, προέκυψε ως αποτέλεσμα της φυσικής κλίμακας. Δεν μπορεί κάποιος με βεβαιότητα να υποστηρίξει ότι το αρχικό είδος είχε ανοιχτόχρωμες πτέρυγες, και επομένως ότι είναι αποτέλεσμα εμφάνισης μέσω φυσικής κλίμακας. Επομένως θα ήταν προτιμότερο, στο σημείο που επισημαίνετε, να παραληφθεί οποιαδήποτε αναφορά σε χαρακτηριστικό («πτέρυγες μαύρου χρώματος» ή «ανοιχτόχρωμες πτέρυγες») και να παραμείνει μόνο η αναφορά στην εμφάνιση της ταξινομικής ομάδας των πεταλούδων βάσει της φυσικής κλίμακας.

Τελειώνοντας θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για το ότι απευθύνεστε στο γραφείο μας για θέματα που προκύπτουν από την εφαρμογή όσων, θεσμικά, προβλέπονται. Οι διευκρινίσεις σε ερωτήματα που προκύπτουν από την καθημερινή εκπαιδευτική πράξη, αποτελεί επιδίωξη και βασικό στοιχείο της συνεργασίας μας με τους σχολικούς συμβούλους του κλάδου ΠΕ04. Με τον τρόπο αυτό, από κοινού, μπορούμε να συμβάλλουμε στην όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη προσέγγιση των θεμάτων της Βιολογίας από τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς.



Βασιλική Περάκη

Γραφείο Βιολογίας, Π.Ι.

αναγνωστες

 

Copyright © 2009 by ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ Φ.E. ΣTA ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ

Template by Blogger Templates | Powered by Blogger