ΕΝΑΣ ΧΩΡΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ ΑΠΟΨΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ
ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΕ4 ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ
ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΧΡΗΣΤΟ ΓΚΟΤΖΑΡΙΔΗ

Σάββατο, 23 Φεβρουαρίου 2013

ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ "ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΟΛΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ" ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ


Αγαπητοί συνάδελφοι Μετά από σχετικές σας ερωτήσεις σχετικά με τη παρουσίαση του κεφαλαίου της διαχείρισης της ενέργειας της Φυσικής Α' ΓΕΛ & ΕΠΑΛ, έχω να σας αναφέρω τα εξής: Στις οδηγίες της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, που είναι πανομοιότυπες με αυτές της προηγούμενης σχολική χρονιάς, Αρ. Πρωτ. 115371/Γ2/ 28-09-2012 αναφέρεται ότι " Στην ενότητα ‘Ενέργεια’, αναβαθμίζεται ο ρόλος της ενότητας ‘Διατήρηση της ενέργειας’ που συνήθως δεν διδάσκονταν στα πλαίσια του παλαιού προγράμματος. Αντιθέτως, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναδείξει το σημαντικό ρόλο της έννοιας ‘ενέργεια’ όχι μόνο ως παράγωγης έννοιας (μέσω της έννοιας του έργου) αλλά και ως αυτόνομης έννοιας στα πλαίσια της μακροσκοπικής θερμοδυναμικής. Το νόημα της έννοιας ‘ενέργεια’ στη θερμοδυναμική είναι σαφώς πλουσιότερο από το νόημα της έννοιας στη μηχανική αφού συνδέεται με σύγχρονα κοινωνικά και τεχνολογικά προβλήματα." Στο πρόγραμμα σπουδών της Φυσικής της Α' Λυκείου που είναι δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 1213/ 14 Ιουνίου 2011 και που βρίσκεται αναρτημένο στο χώρο http://www.slideshare.net/cgotzar/201112-9219416 αναφέρονται αναλυτικά τα εξής στο χώρο "Θεματικές ενότητες και διατιθέμενος χρόνος" : • Θερμοκρασία και θερμόμετρο • Θερμότητα και θερμιδομετρία• Κινητική θεωρία και θερμότητα • Εσωτερική ενέργεια • Μετατροπές ενέργειας• Διατήρηση της ενέργειας• Μηχανές και ενέργεια • Ισχύς (12 ώρες) Η περσινή εφαρμογή του ίδιου προγράμματος οδήγησε στα εξής συμπεράσματα: Προσπαθώντας να προσεγγιστεί το πνεύμα των οδηγιών οργανώθηκε μία ώρα ως μάθημα υπενθύμισης το εισαγωγικό κομμάτι "Ας θυμηθούμε ότι.....". Η παράγραφος 2.2.1 (κινητική θεωρία) πάντα προκαλεί το ενδιαφέρον των μαθητών και η μελέτη της δίνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο μάθημα, ειδικά όταν συνοδεύεται από εποπτικό υλικό (ψηφιακές αναπαραστάσεις κτλ). Το ίδιο ισχύει και για την παράγραφο Εσωτερική ενέργεια 2.2.3 η οποία προσεγγίζεται μόνο ποιοτικά χωρίς σχέσεις και ασκήσεις εφαρμογής. Αποφεύγονται οι νόμοι των αερίων παράγραφος 2.2.2. Κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά με αρκετούς συναδέλφους επιχειρήσαμε με την ίδια ποιοτική προσέγγιση και παρουσιάσαμε την παράγραφο 2.2.5 Θερμότητα και μηχανική ενέργεια, 2.2.6 Μηχανές και ενέργεια καθώς και 2.2.7 Απόδοση μηχανής. Τέλος επιχειρήθηκε να παρουσιαστούν ως σύντομες (ωριαίες) συνθετικές εργασίες* η παράγραφος 2.2.8 Υποβάθμιση της ενέργεια και ο πίνακας 1 σελ.217 Όπως φαίνεται από τα παραπάνω η πρόταση που σας γίνεται και είναι σύμφωνη και με το γενικότερο πνεύμα των οδηγιών, αποφεύγει συστηματικά να κάνει χρήση εξισώσεων και επίλυση προβλημάτων Θερμοδυναμικής, κάτι που θα συναντήσουν οι μαθητές αν επιλέξουν της Φυσική Β' Λυκείου κατεύθυνσης. Η συνολική διάρκεια της διαπραγμάτευσης του κεφαλαίου δεν πρέπει να ξεπεράσει τις 10 διδακτικές ώρες, ώστε να μπορεί να γίνει εκτενής μελέτη του θέματος του Ηλεκτρικού ρεύματος. * Με τον όρο σύντομες συνθετικές εργασίες περιγράφονται, υπό την ευρεία έννοια, οι πληροφορίες και οι εμπειρίες των μαθητών που κατατίθενται στην τάξη και αποτελούν μέρος εξελισσόμενης συζήτησης πάνω σε προκαθορισμένο θέμα που τους δόθηκε για προετοιμασία. Τελικό προϊόν μιας τέτοιας συνθετικής εργασίας είναι ένα μικρό κείμενο με σύνθεση των απόψεων που ακούστηκαν.

αναγνωστες

 

Copyright © 2009 by ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ Φ.E. ΣTA ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ

Template by Blogger Templates | Powered by Blogger