ΕΝΑΣ ΧΩΡΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ ΑΠΟΨΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ
ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΕ4 ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ
ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΧΡΗΣΤΟ ΓΚΟΤΖΑΡΙΔΗ

Τρίτη, 13 Σεπτεμβρίου 2011

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΠΕ 4 ΤΗΣ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ


Αγαπητοί συνάδελφοι
Κατ΄ αρχήν, θα ήθελα να σας ευχηθώ καλή σχολική χρονιά με υγεία, και γόνιμη συνεργασία μεταξύ μας.
Όπως ήδη θα γνωρίζετε, κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά επιχειρείται μία διαφορετική προσέγγιση στην οργάνωση και την παρουσίαση των θεμάτων των μαθημάτων ΠΕ4 της Α΄ Λυκείου. Για τον λόγο αυτό έχουν υπάρξει σχετικές ανακοινώσεις και προτάσεις. Στη συνέχεια θα προσπαθήσω να ανακεφαλαιώσω τις υπάρχουσες ανακοινώσεις και να προτείνω κατευθύνσεις για το πρώτο τρίμηνο του σχολικού έτους. Περισσότερο αναλυτικά θα τα συζητήσουμε στις συναντήσεις μας που θα γίνουν άμεσα.
Αναλυτικά:

Φυσική Α΄ Λυκείου.
Η διδασκαλία της Φυσικής της Α΄Λυκείου για τη τρέχουσα χρονιά περιγράφεται σε δύο έγγραφα ΦΕΚ 1213/14-6-11 και ΥΠΔΒΜΘ Αρ. πρτ. 97363/30-8-11. Σύμφωνα με αυτά, τα πρώτα κεφάλαια (εισαγωγικές έννοιες, ευθύγραμμη κίνηση, δυναμική σε μία διάσταση) ακολουθούν τη χρονική κατανομή που συνήθως ακολουθείται. Όμως υπάρχει μία ουσιαστική διαφοροποίηση στην πρόταση. Περιορίζεται η μαθηματική διάσταση της διδασκαλίας υπέρ της βιωματικής, εργαστηριακής και ψηφιακής διάστασης του μαθήματος. Η βιωματική διάσταση και η σύνδεση με την καθημερινότητα θα αναδειχθεί μέσα από την συζήτηση των ενθέτων του βιβλίου, ενώ θα ήταν σκόπιμο να αναζητηθούν και ψηφιακές αναπαραστάσεις για να ενταχθούν στο μάθημα, πέρα από τις δύο εργαστηριακές ασκήσεις που συνήθως πραγματοποιούνται εδώ.
Επειδή στο νέο βιβλίο τα κεφάλαια θα περιλαμβάνονται από προηγούμενες εκδόσεις, χωρίς περικοπές θα πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα να περιοριστεί η διδασκαλία στη διδακτέα ύλη της τρέχουσας χρονιάς.

Χημεία Α΄Λυκείου.
Η διδασκαλία της Χημείας της Α΄Λυκείου για τη τρέχουσα χρονιά περιγράφεται σε δύο έγγραφα ΦΕΚ 1966/2-9-11 (που αντικατέστησε το ΦΕΚ 1002/26-5-11) και ΥΠΔΒΜΘ Αρ. πρτ. 86440/γ2 28-7-11. Με βάση την πρόταση αυτή κατά το πρώτο τρίμηνο της διδασκαλίας δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια ουσιαστική διαφοροποίηση σε σχέση με την μέχρι σήμερα πρακτική μας. Με αυτό το σκεπτικό είναι σε γενικές γραμμές σε ισχύ η πρόταση που έχουμε οργανώσει τα προηγούμενα χρόνια, συμπληρωμένη με τα σχόλια που βρίσκονται αναρτημένα στο ΨΗΦΙΑΚΌ ΣΧΟΛΕΊΟ. Υπενθυμίζω ότι η παράγραφος 1.5 (διαλύματα) συνήθως παρουσιάζεται μαζί με τα υπόλοιπα θέματα των διαλυμάτων στην παράγραφο 4.3.

Θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο μέγιστο αριθμό ωρών ανά θέμα-παράγραφο-κεφάλαιο, διότι με μία πρώτη εκτίμηση οι ώρες διδασκαλίας είναι αρκετά περιορισμένες για τον συνολικό όγκο της προτεινόμενης ύλης. Εδώ θα βρείτε τη δική μου πρόταση για την οργάνωση των ωρών του μαθήματος ως το Φεβρουάριο.

Βιολογία Α΄Λυκείου.
Η διδασκαλία της Βιολογίας για τη τρέχουσα χρονιά περιγράφεται σε δύο έγγραφα ΦΕΚ 1002/26-5-11 και ΥΠΔΒΜΘ Αρ. πρτ. 93361/γ2 30-8-11. Το μάθημα διδάσκεται για πρώτη φορά με την προτεινόμενη μορφή και δομή, και θα ήταν σκόπιμο οι διδάσκοντες συνάδελφοι να ενημερωθούν άμεσα, να κατεβάσουν το βιβλίο, να σημειώσουν τις παρατηρήσεις τους για το επόμενο τρίμηνο, ώστε να γίνει συζήτηση κατά τις συναντήσεις μας. Οι οδηγίες για τις ώρες διδασκαλίας του κάθε κεφαλαίου βρίσκονται εδώ.
Το βιβλίο βρίσκεται αναρτημένο στο site του ψηφιακού σχολείου. Και για το μάθημα της Βιολογίας είναι προς διερεύνηση ο απαιτούμενος χρόνος ολοκλήρωσης της διδακτέας ύλης.

αναγνωστες

 

Copyright © 2009 by ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ Φ.E. ΣTA ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ

Template by Blogger Templates | Powered by Blogger