ΕΝΑΣ ΧΩΡΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ ΑΠΟΨΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ
ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΕ4 ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ
ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΧΡΗΣΤΟ ΓΚΟΤΖΑΡΙΔΗ

Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2009

ΕΝΑΣ (ΣΧΕΔΟΝ) ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΣΤΗ ΤΑΞΗ

Ερώτηση προς μαθητή: "Η ταχύτητα είναι μονόμετρο ή διανυσματικό μέγεθος;"
Απάντηση: "Διανυσματικό κύριε"
Σωστά. Ερώτηση "Μήπως θα μπορούσες να μας εξηγήσεις πώς κατέληξες σ΄αυτό το συμπέρασμα;"
Απάντηση: " Έχει μέτρο και κατεύθυνση κύριε".

Ερώτηση συμμαθητή: " Κύριε το ίδιο ισχύει και δω που έχει αντί για μέτρο 20 μέτρα; και δείχνει το 20m/s.

Συμπέρασμα......... το μέτρο του διανύσματος είναι ίδιο με το μέτρο m.

Μη βιαστείτε να πείτε ότι είναι ακραίο το περιστατικό, πράγματι προέκυψε τυχαία πριν από δύο εβδομάδες σε τμήμα της Α΄Λυκείου περιφερειακού σχολείου. Με πολύ μεγάλη ευκολία όμως επανέλαβα ...τον ίδιο προβληματισμό και σε άλλα δύο τμήματα Α' Λυκείου (σχολείων της πόλης) και κατάφερα να έχω ακριβώς τις ίδιες απαντήσεις, ή αδυναμία απάντησης από μεγάλη μερίδα των μαθητών.

"ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΝΕΝΝΟΥΜΕΘΑ Ή ΔΕΝ ΣΥΝΕΝΝΟΟΥΜΕΘΑ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ;;;" που έλεγε και ο Κωνσταντάρας σε μία ταινία του.

Μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα τοποθέτηση σχετικά με τη χρήση της "επιστημονικής γλώσσας" θα βρείτε εδώ.

Ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσουμε μερικά από τα βασικά πιστεύω μας σχετικά με την .......επιστημονική επικοινωνία μας με τους μαθητές.
Θα είχε ενδιαφέρον να παρουσιαστούν και άλλα σχετικά περιστατικά που μπορεί να συνέβησαν και σε άλλους συναδέλφους.

αναγνωστες

 

Copyright © 2009 by ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ Φ.E. ΣTA ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ

Template by Blogger Templates | Powered by Blogger